People


Maria Mavridou (GR 1979) is an Amsterdam based freelance artist working with the body in the vast area of performance exploring the body's potential as a medium for expression. Her physical language is always under construction. It is created through the absorption of a very wide range of sources, experimentally cooked together and processed through interactions and exchanges with other people in performance, laboratory or everyday situations. She has graduated from the State School of Dance (GR) and the SNDO (School for New Dance Development (NL) and studied in Movement Research (N.Y.)
She is part of the performance/training platform Body Weather Amsterdam and has worked within artistic collectives such as White Horse (DE), The Pandora Project (SP), Something Here That Is Not There (NL) art.dir. K.Bakatsaki a.o., and as performer in productions such as 'Let's dance Chopin' (Shanghai EXPO), dir. Janusz Stoklosa, chor. Marysia Stoklosa a.o.
Maria is working internationally, developing and presenting solo work such as This (island cannot be reached by sea) presented in Amsterdam and Seoul and continuously collaborating with independent artists from different disciplines in improvised performances and small scale projects, such as Terra Nullius, together with Ema Nik Thomas and Gracefully Entangled in A Whirlpool of Exchange, currently resident at Mediamatic, Amsterdam together with Sayaka Akitsu. a.o.
She has taught workshops, in Poland, Colombia, Uruguay, Curacao, Slovenia, and has been a guest teacher at the contemporary dance department at KNUA (Korean National University of Arts.)

Wiktor Krzak – Fagot ElektrycznyAbsolwent oraz doktorant Akademii Muzycznej w Krakowie. Kontrafagocista Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi w Polsce i za granicą. Poza klasycznym repertuarem komponuje i wykonuje muzykę elektroniczną, uprawia swobodną improwizację oraz szeroko pojęte eksperymenty muzyczne. Brał udział w takich projektach, jak EWCM w ramach festiwalu Warszawska Jesień, Cracow Improvisers Orchestra,  Conduction Lawrenca D. „Butch” Morrisa podczas warszawskiego festiwalu Ad Libitum, czy wykonaniach Orkiestry Odyssey pod dyrekcją Adama Kaczyńskiego.
Poszukując nowych możliwości współczesnego fagotu wykonuje muzykę improwizowaną z takimi instrumentalistami, jak Tomek Chołoniewski i Paulina Owczarek (Uncharted Territoty, RadioActive Duo), Michał Dymny, Piotr Żyła, Philip Palmer, Barbara Meyer, Wojciech Kozłowski i Marcin Kulka (KT66) i inni...
Trio Uncharted Territory z jego udziałem występowało na festiwalu Hurta Cordel w Barcelonie oraz nagrywało dla wydawncitwa Discordian Records. Będąc projektantem sprzętu audio konstruuje również instrumenty i efekty elektroniczne, szczególnie chętnie stosując lampy elektronowe i dawne układy analogowe.



Paulina Owczarek – saksofonistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie oraz filologii rosyjskiej na UJ. Gra na saksofonie altowym i barytonowym. Zajmuje się głównie muzyką swobodnie improwizowaną i współczesną kameralistyką. Współtworzy samBar, Elder Space Bankers, HiQ i Saksofonarium. Bierze udział w projektach krakowskiej sceny muzyki improwizowanej (Bezdroża, Muzykoterapia, Free the Dance, LabInt, Open Session), a także festiwalach poświęconych muzyce współczesnej, eksperymentalnej i improwizacji (Hurta Cordel, Musica Electronica Nova, Taller de Musica Improvisada, AudioArt, Sound Exchange, Krakowska Jesień Jazzowa, Discordian Community Riot). Pomysłodawczyni i założycielka Cracow Improvisers Orchestra, grała m.in. w formacjach LANZA, Movement Duo, OCD, MI65, Vladimirska, Uncharted Territory i DOT Trio. Współpracowała z London Improvisers Orchestra, krakowskim Teatrem Starym i Stowarzyszeniem Teatralnym Badów oraz tancerkami: A. Trzewiczek i M. Haduch. Brała udział w polskich prawykonaniach utworów saksofonowych.
   
www.soundcloud.com/paaulina
http://hiq.com.pl/
http://discordianrecords.bandcamp.com/album/money-back-guarantee

http://discordianrecords.bandcamp.com/album/pseudo-devival-i


No comments:

Post a Comment